وزیر اقتصاد: باید پاسخگوی استقبال مردم از بازار سرمایه باشیم

وزیر اقتصاد: باید پاسخگوی استقبال مردم از بازار سرمایه باشیم

تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رشد شاخص بازار سرمایه نشان می دهد این بازار روند مثبتی را طی می کند و باید پاسخگوی استقبال مردم و سرمایه گذاران در آن باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مسعود کرباسیان» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در 2 هفته اخیر شورای هماهنگی سران قوا تصمیم های خوبی در زمینه اقتصادی اتخاذ کردند که بیشتر به بازار سرمایه مربوط است.
وی افزود: پاسخگویی به این بازار به 2 شکل عرضه مواد اولیه و سهام واحدهای سودآوری است که در اختیار دولت و نهادهاست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه واحدهای پتروشیمی سودهای خوبی در بخش ارزی و حمایت از تولید داخل دارند، اضافه کرد: اظهارنامه های کالاهای صادراتی به جز پتروشیمی و فولاد رنگی، قابل خرید و فروش خواهد بود و این بر سودآوری نهادها موثر است.
کرباسیان با اعلام اینکه دولت به سازمان ها و نهادها ابلاغ کرده که سهام خود را معرفی کنند، افزود: اگر گواهی سپرده طلا نیز فعال شود در زمینه آرامش بخشی به بازار فیزیکی طلا کمک می کند.
وی در مورد نرخ ارز در بازار ثانویه که رئیس کل بانک مرکزی شروع به کار آن را امروز اعلام کرده نیز گفت: «ما نیز همچون کشورهای دیگر قرار نیست نرخ دستوری اعلام کنیم؛ این نرخ گذاری تشویقی است.»
وی اظهارداشت: این بازار برای صادرکنندگانی که مالکیت آنها در اختیار دولت نیست؛ برای نمونه اقلامی مانند پتروشیمی که خوراک اولیه آن نفت است و عمده سهامدار آن نیز دولت، باید همچون نفت ارز خود را (به سامانه نیما) بازگرداند تا بتوانیم اقلام کالاهای دوم را تامین کنیم.
کرباسیان به سخنان رئیس جمهوری درباره شفافیت نیز اشاره کرد و گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در ابلاغیه ای به همه واحدها و دستگاه ها، موارد را ابلاغ کرد که همه دستگاه ها علاوه بر صرفه جویی، باید کار را نیز افزایش دهند و پیگیری ها در این مورد انجام می شود.
اقتصام**9132** 2023

انتهای پیام /*

 منبع:خبرگزاری ایرنا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 13 تير 1397برچسب:, | 16:51 | نویسنده : جوادصادقی چیگانی |